انجام مطالعات کاربردی و ارزیابی مخاطرات و تهدیدات در حوزه تاب آوری و مدیریت ریسک و نظارت بر اجرایی نمودن نتایج آن
انجام مطالعه در زمینه تهیه، بسط و اجرای برنامه اقدام در شرایط اضطراری و برنامه تأمین آب در شرایط اضطراری در راستای الزامات و استانداردهای استانی و ملی و بازنگری آنها در صورت لزوم
تهیه و پیشنهاد حدود و مقادیر استمرار خدمات تخصصی جهت بررسی و تصویب در شورای مدیریت بحران و شورای تأمین استان
تهیه، بررسی و تصویب سطح بندی و مطالعات توجیهی پدافند غیرعامل طرح های توسعه جهت اخذ مجوز ماده ۳۲ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال 1393
برنامه ریزی در جهت تعامل و هماهنگی با مراجع، نهادها و دستگاه های اجرایی، تحقیقاتی، نظامی، امنیتی، و ... استانی در راستای تبادل نظر و استفاده از تجربیات و دانش فنی، هم افزایی، تسهیل امور و کاهش هزینه ها
برنامه ریزی به منظور تجهیز تأسیسات تأمین، انتقال، تصفیه و توزیع آب شرب به تجهیزات تولید برق اضطراری
برنامه ریزی برای کاهش آسیب پذیری تأسیسات در معرض مخاطره از طریق بررسی و تهیه نقشه های پهنه بندی مخاطرات طبیعی
برنامه ریزی و هماهنگی جهت استفاده از امکانات و تجهیزات موجود در کلیه نهادها، سازمان ها و دستگاه های کشور اعم از دولتی، نظامی و خصوصی در شرایط اضطراری
برنامه ریزی جهت بهره مندی از روشهای جبران خسارات ناشی از حوادث و بلایای طبیعی نظیر انواع بیمه های حمایتی مالی
برنامه ریزی اجرای مانورهای آماده سازی با حضور دستگاه های اجرایی ذیربط
برنامه ریزی در جهت توسعه، هدایت و مشارکت فعالیت های آگاه سازی عمومی
برنامه ریزی لازم جهت ایجاد بانک های اطلاعاتی تخصصی
اجرای راهبردها، آییننامه ها، نظامها، استانداردها و دستورالعملهای، مرتبط ابلاغی
همکاری و مشارکت در پیشبرد اهداف شرکت در راستای ملاحظات تاب آوری و مدیریت ریسک
سطح بندی و اولویت بندی طرح های توسعه مراکز و تأسیسات در دست بهره برداری و اعمال ملاحظات تاب آوری و مدیریت ریسک
تشکیل ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت به صورت مستمر (شرایط عادی) و موردی (شرایط اضطراری)
ایجاد، تجهیز و راهبری ستادهای مدیریت و فرماندهی بحران در سطح شرکت و به روزرسای تیم های واکنش سریع ارزبابی خسارات
برآورد هزینه های تأمین موقت آب شرب در شرایط بحران و پایدار کردن تأسیسات آبرسانی جهت ارائه به مراجع ذیربط
تهیه و اجرای نظام مدیریت اطلاع رسانی به منظور اطلاع رسانی دقیق و به هنگام در زمان وقوع حادثه
نظارت بر انجام اقدامات لازم به منظور کاهش خطرات بالقوه ناشی از سامانه های کلرزنی گازی و تجهیز این سامانه ها به حسگرهای هشداردهنده، تجهیزات مهارکننده و تجهیزات ایمنی فردی تا زمان جایگزینی با سامانه های گندزدایی ایمن
پیگیری و نظارت بر جایگزینی محصولات و خدمات افتا و ضد بدافزاری خارجی با محصولات و خدمات داخلی و بومی سازی نرم افزارهای کنترل به منظور مدیریت و از بین بردن هر گونه احتمال نفوذ در شبکه های انتقال اطلاعات و فرمان
ارزیابی و برآورد خسارات وارده به تأسیسات و تجهیزات در صورت به تأسیسات و تجهیزات در صورت وقوع شرایط اضطراری و برآورد امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای برقراری سریع و موقت خدمات
دریافت و اطلاع از گزارشات روزانه سامانه 122 در راستای پایش خدمات ارائه شده به مشترکین
مستند سازی شرایط اضطراری و تجزیه و تحلیل آن به منظور شناسایی و تحلیل نقاط قوت و ضعف عملیات مقابله با بحران به منظور استفاده در شرایط اضطراری آینده
مستند سازی روند بازسازی و بازتوانی تأسیسات تأمین و توزیع آب آشامیدنی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف
تنظیم، پردازش، تدوین و ارائه گزارش گفتمان اول
* وظایف واحد HSE
برنامه ریزی، نظارت، پایش و ارزشیابی مسایل مربوط به بهداشت، ایمنی و محیط زیست در قالب محورهای گفتمان اول
تهیه و تنظیم مجموعه ضوابط، و گزاره های نظام کدینگ مستندات محیط زیست، بهداشت، ایمنی و امور اجتماعی
پایش و پیگیری در جهت حصول اطمینان از عملی شدن متن بیانیه های اول HSE در حوزه های پر ریسک
اعمال مراقبت در کاربرد مقررات، ضوابط، آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوط به بهداشت، ایمنی و محیط زیست
حصول اطمینان از استقرار ضوابط ایمنی و بهداشت و نظارت بر اجرای کلیه موادمندرج در فصل چهارم قانون کار در تمامی امورو تأسیسات ونظارت بر پایش وضعیت استقرار ضوابطHSE در کلیه سطوح دستگاه های نظارتی وپیمانکاری
همکاری در توجیه و آشناسازی کارکنان به رعایت مقررات و موازین حفاظتی و بهداشتی در محیط کار و نظارت بر کاربرد صحیح و استفاده مناسب از آنها توسط ذینفعان شرکت
توسعه و تعمیم آموزش های کارآمد در رعایت مقررات و موازین حفاظتی و بهداشتی محیط کار، متناسب با ضرورت های حرفه ای مورد نیازکارکنان به منظور نهادینه کردن فرهنگ بهداشت، ایمنی و محیط زیست در سطح شرکت
بازدید از سیستم های حفاظتی و معاینه ابزار کار، وسایل حفاظتی و بهداشتی در محیط کار و نظارت بر کاربرد صحیح و استفاده مناسب از آنها توسط کارکنان و یا سایر شرکتهای خدماتی و پیمانکاری طرف قرارداد شرکت
شناخت و آگاهی لازم از وضعیت حرفه ای بخش های مختلف شرکت با انگیزه صیانت نیروی انسانی و اجتناب از ایجاد آسیب و ضرر و زیان به مردم و کارکنان
همکاری در تحقیق و اظهار نظر درباره علل بروز حوادث و ارائه راه حلهای عملی برای جلوگیری از حوادث و رخدادهای نامنطبق با اصول و فرهنگ بهداشت و ایمنی کار
اعلام نواقص و صدور اخطاریه برای رفتارهای مغایر ضوابط ایمنی و رسیدگی به شکایات مردم
همکاری در انجام تحقیقات لازم برای یافتن راه حلهایی ایمنی به منظور تقلیل تعداد و کاهش ضریب حوادث
نظارت بر اجرای ماده 92 قانون کار (ضوابط معاینات ادواری و سلامت کارکنان ) وحصول اطمینان از انجام به موقع معاینات ادواری کارکنان و انجام واکسیناسیون شاغلین مشاغل پرخطر و بررسی تجزیه و تحلیل نتایج حاصله به منظور ایجاد شرایط مطلوب
پایبندی به گزاره های مقرر در متن میثاق و اعتبارنامه ایمنی کار
اهتمام به گسترش ظرفیت های ارتباطی و لزوم ارائه خدمات غیرحضوری با ویژگی های کارآمد، یکپارچه، انعطاف پذیر، امن، دسترس پذیر، هوشمند، چابک، شفاف و مکان محور
همکاری در آگاهی بخشی به منظور شناساندن مرکز مدیریت ارتباط با مشتریان مردم جهت تسهیل ارتباط با استفاده از ابزار اطلاع رسانی
حصول اطمینان از بهره گیری از سامانه های کاربردی ارتباط با مشتری (CRM)
توسعه و تعمیم خدمات غیر حضوری به عنوان پیشخوان شرکت آب و فاضلاب در تمامی زمینه های کاری و خدمات قابل ارائه از طریق درگاههای ورودی (تلفن، وبگاه، رایانامه، پیامک، شبکه های مجازی و ...)
ارائه خدمات در بخش های پاسخگویی، اطلاع رسانی و ثبت درخواست های فوریتی و غیرفوریتی بصورت 24 ساعته در طول هفته
پایش عملکرد حوزه های کاری شرکت از طریق ثبت داده ها در بخش پاسخگویی و موارد قابل پیگیری، بررسی اشکالات پیش آمده در گزارشات کارشناسی از نظر کیفیت و زمان ارائه خدمات، ارتباط با واحدهای مربوطه و بخش نظر سنجی مشترکین برای ارائه بازخورد و پیگیری موارد ارجاعی
بررسی نتایج اقدامات واحدهای عملیاتی و اجرایی با استفاده از روشهای نظرسنجی تلفنی و الکترونیکی و ارائه آن به مسئولین ذیربط و در صورت نیاز ارائه نتایج اقدامات به گروه پیگیری
تجزیه و تحلیل و ارزیابی نتایج نظر سنجی ها و ارائه آن به مسئولین ذیربط به منظور بهبود مستمر ارتباط با ذینفعان شرکت
مستند سازی وقایع و رویدادها و تحلیل دائمی اطلاعات و ارایه گزارشهای مورد نیاز
ارتباط و تعامل سازنده با نهادهای نظارتی و سازمان بازرسی استان
پیگیری و بررسی میدانی موضوعات گزارشات سازمان های نظارتی و بازرسی استان و سازمان بازرسی کل کشور
بازرسی موردی براساس دستور مدیرعامل شرکت و ارجاعات از دستگاه های نظارتی و سازمان بازرسی استان و همچنین دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور
همکاری با کلیه حوزه ها و بویژه دفتر حراست شرکت در خصوص بررسی دقیق گزارشات ارجاعی و تهیه پاسخ
تنظیم برنامه های مختلف بازرسی در حوزه های آسیب پذیر گلوگاه های فساد و ارائه برای تصوبب به کمیته ارتقاء سلامت اداری
بازدیدهای دوره ای و ارائه گزارش براساس برنامه مصوب کمیته ارتقاء سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی استان و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشو
انجام بازرسی های لازم به منظور کنترل فعالیت ها در حوزه های آسیب پذیر و سیاست های تعیین شده و ابلاغی
تنظیم گزارش آسیب شناسی موضوعات فساد و ارائه تحلیل و پیشنهادات و راهکارهای اصلاحی
پیگیری تهیه پاسخ کلیه شکایات از سامانه مربوطه و دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با همکاری حوزه های مرتبط
دریافت شکایت از درگاه های مختلف و بررسی و پیگیری و تهیه پاسخ لازم و مناسب در موعد مقرر با همکاری واحدهای مرتبط
تهیه گزارش تحلیلی از شکایات و فرایندهای پاسخگویی
تجزیه و تحلیل نتایج بازرسی های انجام شده و ارائه گزارش در کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم به منظور برنامه ریزی و اصلاح مغایرت های گزارش شده از سوی بازرسان و تصویب راهکارهای پیشگیری مجدد
انجام مسئولیت دبیری کمیته ارتقاء سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی و پیگیری مصوبات آن
پیگیری و تهیه پاسخ کلیه مکاتبات و گزارشات ارجاعی از دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور