معاونت خدمات مشترکین و درآمد

  • مطالعه در زمینه توسعه خدمات مشترکین و افزایش درآمد از طریق ارتقاء بهره وری
  • مطالعه و بررسی شیوه های نوین قرائت و پیاده سازی آنها
  • تدوین اهداف قابل حصول در راستای تحقق برنامه های شرکت در زمینه انجام بهینه فعالیت ها و افزایش درآمد
  • آگاهی از فرآیندهای اقتصادی نرخ رشد، استانداردهای بازار و تکنولوژی متناسب با سیستم مشترکین و مشترکین خاص
  • برنامه ریزی به منظور انجام صحیح خدمات رسانی به مشترکین بر اساس ساز وکارهای تعیین شده
  • برنامه ریزی ارائه خدمات الکترونیکی جهت استفاده از تکنولوژی فناوری های جدید در سیستم مشترکین و درآمد از طریق شناسایی و نیازسنجی روش های مناسب ارائه خدمات غیر حضوری، تعیین و شناسایی نرم افزارهای مورد نیاز، نظارت بر مکانیزه نمودن فرآیندهای مشترکین و تقاضای بروزآوری نرم افزارهای موجود با همکاری واحد تخصصی
  • آگاهی از شرایط مشترکین، تنوع انشعابات و مقررات مربوط به نصب انشعابات
  • بررسی و بازنگری نحوه ارائه خدمات و فعالیت های مربوط به خدمات پس از واگذاری انشعاب آب و فاضلاب
  • بروزآوری سیستم های مورد عمل در پاسخگویی به مشترکین
  • تقاضای بروزآوری نرم افزارهای موجود با همکاری واحد تخصصی و استفاده از تکنولوژی فناوری های جدید در سیستم مشترکین
  • همکاری در ارتقاء سیستم نرم افزاری مورد عمل و راهبری سیستم های نرم افزاری مشترکین و رابط IT با دفتر فناوری اطلاعات
  • شناسایی انشعابات غیر مجاز و پیگیری مراحل قانونی تا تعیین تکلیف
  • بررسی درخواست متقاضیان واگذاری انشعاب آب و فاضلاب با همکاری دفاتر پیشخوان و پاسخگویی به مراجعین در چارچوب قوانین و مقررات
  • رسیدگی به تقاضای مشترکین و مراجعان و کنترل نوع درخواست مربوط به خطوط شبکه های فرعی و لزوم استقرار مخازن ذخیره و فشار در ساختمان های مرتفع
  • نظارت بر واگذاری، فروش، ارزیابی و ممیزی انشعابات آب و فاضلاب منطبق با دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی
  • نظارت در خصوص سنجش رضایت مشترکین از خدمات ارائه شده
  • تهیه گزارشهای تحلیلی از مدیریت سیستم جامع مشترکین، شناسایی مغایرتهای موجود و ارائه راهکار پیشنهادی
  • تجزیه و تحلیل درآمدها، وصول مطالبات به صورت دوره ای و کنترل دقیق موارد عدم وصول مطالبات و گزارش و ارائه راهکار مناسب
  • ارائه راهکار عملیاتی (به غیر از افزایش تعرفه) در راستای کشف درآمدهای پنهان و تقویت درآمد
  • بررسی علل عدم پرداخت ها و پیگیری در خصوص مطالبات معوق مشترکین سخت وصول و مشترکین خاص
  • بررسی و اظهار نظر در مورد مشترکین خاص و نظارت و پیگیری در اخذ مطالبات از مصرف کنندگان عمده
  • پیگیری و ارائه راهکار استفاده از ظرفیت های قانونی(ماده 11، تبصره 3، فاینانس و .... )
  • همکاری در ورود اطلاعات و تهیه قبوض و صدور صورتحساب و اصلاح اشتباهات پیش آمده و برگشت از فروش (با دفاتر پیشخوان)
  • کنترل میزان وصولی در مناطق و شهرهای تابعه با توجه به دوره قرائت کنتور و تهیه لیست بدهکاران و مانده مطالبات آب بهاء و حق اشتراک و ارائه تنظم برگ اخطاریه جهت مشترکین بدهکار
  • دریافت و تحلیل گزارشات لازم در زمینه وصول درآمد، آب بهاء، حق انشعابات آب و فاضلاب و برگشت از فروش
  • نظارت بر اجرای صحیح دستورالعمل ها و بخشنامه های صادره در ارتباط با خدمات مشترکین، وصول مطالبات و بروز نگه داشتن مطالبات مشترکین
  • هدایت و نظارت بر کمیته های برگشت از فروش مشترکین و وصول مطالبات
  • نظارت بر تمرکز و بروز نگه داشتن اطلاعات مالی و اقتصادی شرکت از طریق سیستم های متحدالشکل
  • نظارت بر انجام تهاتر حساب های فیمابین با شرکتهای هم ارز و شهرداری ها
  • نظارت بر نحوه محاسبه حق انشعابات آب و فاضلاب و بررسی میزان وصول درآمد آب بهاء و کنترل قبوض، آب بهاء
  • نظارت  و همکاری در تنظیم صورت های مالی و بیلان کلی درآمد
  • نظارت و کنترل بر اصلاح صورت حسابهای صادره و برگشت از فروش
  • ارائه گزارشات تحلیلی درآمد و روند وصول مطالبات و مقایسه با دوره قبلی و علل کاهش یا افزایش وصولی ها
...
 

 

 تاریخ ثبت : سه‌شنبه 23 فروردین 1401  
  آخرین به روزرسانی : یکشنبه 4 اردیبهشت 1401
 مدیر سیستم
 2006
کلیه حقوق این پورتال متعلق به شرکت آب و فاضلاب استان یزد می باشد

پشتیبانی : دفتر فناوری اطلاعات شرکت آب و فاضلاب یزد

DibaGroup (DCMS Prime)  |  Arvan