تمامی تماس های برقرار شده از کل سطح شهرهای استان توسط تلفن های ثابت و همراه بدون پیش شماره با تلفن سه رقمی 122 به مرکز ارتباطات مردمی 122 متصل می شود که سوابق آن در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (crm) سامانه ثبت می گردد .
پس از خوش آمدگویی تلفن گویا 122 در منوهای مختلف امکان برقراری ارتباط با اپراتور وجود دارد که در این مراحل تمامی محتویات مکالمه طرفین به صورت خودکار و خارج از اراده و کنترل اپراتور ضبط می گردد .
این تماس ها به دسته های کلی ذیل تقسیم میشود:
1- اعلام حوادث شبکه آب، قطع و یا افت فشار
2- مشکلات شبکه فاضلاب
3- پرداخت قبوض، اعلام کارکرد کنتور و بررسی صورتحساب
4- خدمات مشترکین اعم از خدمات فروش و پس از فروش
5- ثبت و پیگیری پیشنهادات، انتقادات و شکایات
6- اعلام مصرف غیرمتعارف و گشت اب
7- سوالات متداول