دانشجویان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی یزد  با هدف آشنایی با فعالیت های شرکت آبفا و مفاهیم کاربردی آب ، از این شرکت بازدید نمودند .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد :  مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت در این بازدید ، ضمن ارائه ی مطالب در خصوص منابع آب شامل چاه ها ، مخازن ،خطوط انتقال ، شبکه توزیع و مدیریت شبکه ، مفاهیم آب بدون درآمد شامل هدررفت ظاهری  و واقعی و مصارف مجاز بدون درآمد را برای دانشجویان تشریح نمود .

سیاوش پاکدل  هم چنین تجارب به دست آمده شرکت در زمینه کاهش آب بدون درآمد را شرح و لزوم مدیریت مصرف و راه های صرفه جویی در مصرف آب را  بیان کرد .

رییس گروه نگهداری و تعمیرات شرکت نیز در این بازدید ، ضمن ارایه ی اطلاعات پایه آب و فاضلاب ، فرآیند تامین ، استحصال ، انتقال ، پمپاژ  و ذخیره و توزیع آب را تشریح نمود.

 مخلصی مفاهیم مرتبط با حوزه کاری معاونت بهره برداری در زمینه های راهبری، اپراتوری، نگهداری و تعمیرات، تولید و توزیع را بیان کرد و به تشریح روند برنامه ریزی و استقرار سیستم نگهداری و تعمیرات در تاسیسات آب با ارایه کامل فعالیت های اجرایی صورت گرفته در شرکت آب و فاضلاب یزد پرداخت.

وی هم چنین موضوع های مرتبط با فعالیت های عملیاتی بهره برداری، نگهداری، اکیپ های امداد و تعمیرات در تاسیسات و شبکه توزیع آب را تشریح کرد  .

در بخش سوم این بازید بیرجندی رییس گروه انرژی و سامانه های کنترل ،  اهمیت به کارگیری سیستم‌های تله‌متری و کنترل از راه دور (اسکادا) در بهبود بهره‌برداری از تأسیسات آب و فاضلاب ، افزایش راندمان کمی و کیفی تاسیسات بخش آب و فاضلاب و هم چنین مزایای استفاده از سامانه های اسکادا و تله متری در شبکه های آبرسانی با بهره گیری از یک سامانه ی کنترلی شامل سخت افزار و نرم افزار با قابلیت اعتماد و دقت بالا بر تمام فرآیندهای تولید، انتقال، ذخیره سازی و توزیع آب مطالبی را ارائه نمود .

 در پایان دانشجویان از مرکز پایش و راهبری آب استان بازدید نمودند .

    دوشنبه 27 آذر 1396     |     360 | | دریافت فایل
کلیه حقوق این پورتال متعلق به شرکت آب و فاضلاب استان یزد می باشد

پشتیبانی : دفتر فناوری اطلاعات شرکت آب و فاضلاب یزد

DibaGroup (DCMS Prime)  |  Arvan